RSS

3D Beeld en ruimte

03 Jun

Wat een verschil kan een docent uitmaken. Altijd een hekel gehad aan handvaardigheid en knutselen, nu nog eigenlijk….. Toch is het geweldig om iets moois te laten ontstaan uit je eigen handen. Vanuit je eigen gedachten tot een tastbare vorm te komen. Om een heel andere kant van mezelf tot ontwikkeling te laten komen, in combinatie met het laatste, ben ik begonnen aan de Akademie te Neerpelt Beeldende Vorming. Mijn docent wist me enorm te enthousiasmeren: dat is toch fraai, wanneer je mensen aan kunt zetten om te geloven in zichzelf en hun eigen creativiteit te laten aanboren. Een aansporing om de overstap naar het docentschap op een voor mij nieuw terrein te maken. Hoewel zo nieuw ook weer niet, want in het dagelijks leven ben ik werkzaam in de communicatie en dienstenontwikkeling (heeft ook alles te maken met het vertalen van boodschappen en beelden, je verplaatsen in andermans situatie, met vernieuwen), en met gedragsverandering / preventie (heeft ook alles te maken met analyserend vermogen, planmatig ontwikkelen en inzetten van methoden en technieken, met educatie). Misschien een niet zo gebruikelijke drijfveer om een opleiding te gaan doen, wel eentje die veel nieuwe dingen brengt.

[werken gemaakt in Neerpelt onder begeleiding van Franklin Naus, heel motiverend naar en betrokken bij zijn leerlingen]

 

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 3 juni 2011 in 3D Beeld en ruimte

 

Ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt

