RSS

My personal space

25 Aug

Maak een werkstuk op basis van voorstudies en kom tot een resultaat met een pakket van eisen. De inzet: een ruimte waarin je wilt verblijven, jouw personal space.  Je moet er zelf inpassen, op welke manier dan ook. Een spiegel, sta je ervoor dan zit je erin…; een couveuse met mij als foetus, opgebouwd uit stukjes babyfoto, een grote plastic tent in de vorm van een hoofd en tentakels, als een kwal die zijn eigen behuizing altijd bij zich heeft. Of juist een beverhol, met demontabele schilden van papier maché,bedekt met houtjes, strootjes….

Van het een naar het ander…,  een op de nomaden georienteeerde constructie, modulair van opzet, waarbij ik mijn herinneringen (fotorepen), mijn inspiratiebronnen  (uitsneden van foto-opnamen van 2D en 3D-werk van derden die me aanspreken), een oneindige wereld om me heen heb. Zoals ook de natuur kan inkrimpen en uitdijen. Al naargelang de behoefte meer naar buitenkomend dan wel meer gesloten op te stellen. Dan eens meer privacy biedend, dan weer meer licht. Tegelijkertijd voorwaarts en zijwaarts bewegend, in die zin heeft de invulling te maken met tijd, mijn levenstijd. De panelen zijn bevestigd met tie rips, die de idee onderstrepen van een ‘onvast’ en  ‘voorlopig’ karakter. Eenheid en veelheid, begrensd en grenzeloos, driehoekig, vierkantig en rechthoekig. Beweging van ruimte. een herkenbare basisvorm, helder, duidelijk. Al naargelang je de panelen anders hangt, ontstaat er een nieuwe persoonlijke ruimte.

[Eénzelfde opstelling vanuit verschillende gezichtshoeken]

 
 

Tags: , , , , , , , ,

Ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt

