RSS

Tekenen naar model

25 Aug

Het tweede jaar. Iedereen kijkt er al met verwachting naar uit. Tekenen naar model! De verschillen in de groep zijn groot. De meesten hebben wel al een redelijke tot zelfs goede basis; ik dus niet… Nou, ik moet dan ook de nodige schroom aan de kant zetten; immers, het is overduidelijk te zien dat ik nauwelijks een potlood, grafiet, houtskool – of wat dan ook –  in mijn hand heb gehad. (De meest klunzige schetsen, dié zie je hier niet eens – kun je nagaan….)  Kijken, snelschetsen: zie die lijn te pakken. Tjee, hoe zit dat nu met die verkortingen? Hoe doe je dat? Niet teveel bezig zijn met de maatvoering, probeer vrijer te werken en grotere bewegingen te maken. Een hele uitdaging voor onze (geweldig(e) prettige) docent om met een leerling zoals ik dus aan de gang te gaan! Het duurt even tot ik zoiets over me heen krijg van: “En wat dan nog, ik ben hier ook om te leren”.

De knop gaat om om vrijer te werken. Zie je waar? Dan gaat het ineens allemaal een stuk makkelijker, hoewel niet direct gezegd ‘goed’… Ja, houd vast, geef je tekening ruimte. Oké, en nu ook nog kleur bekennen. Eén troost: flink ruimte voor groei!

 
 

Tags: , , ,

Ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt

