RSS

Creatief Vermogen en diamantfiguur

27 Feb

Ontwikkeling van een open leerlijn creativiteit. HKU 2016.Wat doe je om scherp te krijgen wat je doet om de creativiteit van leerlingen te stimuleren? Waaraan wil je met name werken? Zowel op individueel niveau als wat betreft het sociale proces? Loop de stralen en hun uitwerkingen in gedrag eens na. Kies een straal en kijk welke lesopbouw daarbij passend is om dat doel te behalen.

Zie ook elders op deze site:

  • De Curriculumspiegel
  • Anders denken en doen
  • Model creativiteit
  • Vonk leerplan beeldende vorming
  • Proefschrift: Cultuur in de Spiegel, Theisje van Dorsten: van Dorsten concludeert dat cultuuronderwijs zich bij uitstek leent voor reflectie op jezelf, anderen, je eigen cultuur of die van anderen (ook wel metacognitie genoemd). Deze reflectie kan vier verschillende vormen aannemen (de basisvaardigheden van culturele metacognitie): zelf-waarneming, zelf-verbeelding, zelfconceptualisering of zelf-analyse en worden uitgedrukt in vier mediagroepen: het lichaam, het artefact, taal en grafische tekens.

diamantopgelegde veranderin2g

gedragen verandering van binnenuit

.

 
1 reactie

Geplaatst door op 27 februari 2016 in 21ste Century Skills

 

Tags: , , ,

Een Reactie op “Creatief Vermogen en diamantfiguur

Ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s