RSS

De cultuursnuiver voordat hij cultuur snuift

01 Jun

  • customer journey  = continue cyclus
  • visie en missie. Wat is het doel achter het in kaart andere visie en aanpak.
  • verschillende doelen vragen om een andere aanpak.
  • iedereen in de organisatie werkt direct of indirect voor de klant en alle afdelingen zijn belangrijk om de customer journey in kaart te brengen.
  • gevonden touchpoints worden ook in  samenwerking verbeterd.
  • dé klant bestaat niet, dé customer journey evenmin.
  • doelgroepsegmentatie en beschrijven van persona’s om kenmerken en touchpoints van geledingen in kaart te brengen.
  • focus op waar en wanneer komt iemand in aanraking met de organisatie: voor aankoop, voor bezoek, tijdens bezoek, na bezoek
  • welke touchpoints leveren (potentieel) het meeste rendement.
  • klanttevredenheidonderzoeken over een specifiektouchpointgaat het beste via “echte klanten”: enquête, reviews, waarderingssysteem met sterren, interviews, bezoekerspanel.
  • customer journey mapping = continue proces

 
Een reactie plaatsen

Geplaatst door op 1 juni 2016 in Cultuurparticipatie

 

Tags: , , ,

Ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s